rekrutacja

Skontaktuj si z nami

Towarzystwo Wiedzy Powszechnej
18-400 υm瘸, ul. Adama Mickiewicza 59

Tel: 86 216-45-62

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczy, konieczne jest wczenie obsugi.

Zarz康zenie 4/2013

Rektor Wy窺zej Szko造 Zawodowej Ochrony Zdrowia TWP w υm篡 ustala godziny przyjmowania interesant闚 w nast瘼uj帷ych terminach:

Poniedzia貫k 9.00-12.00

字oda 9.00 - 12.00

Pi徠ek 14-16.00

O鈔odek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Perkach Karpiach

O鈔odek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w miejscowo軼i Perki Karpie w gm. Soko造 prowadzony jest przez Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w υm篡

18-218 Perki Karpie 1 lok. 1

  • Wy窺za Szko豉 Zawodowa Ochrony Zdrowia
    Wy窺za Szko豉 Zawodowa Ochrony Zdrowia
  • Szko造 policealne
    Szko造 policealne

Jeste w:

OREW | Nasze metody pracy z podopiecznymi

Celem edukacji dzieci z niepe軟osprawno軼i intelektualn jest rozwijanie ich autonomii, wdra瘸nie do funkcjonowania spo貫cznego, rozumienia i uznawania norm spo貫cznych stosownie do mo磧iwo軼i dziecka, w takie umiej皻no軼i i wiadomo軼i, kt鏎e pozwalaj im na postrzeganie siebie jako osoby niezale積ej.

W procesie adaptacji do 篡cia spo貫cznego dziecku z niepe軟osprawno軼i intelektualn nale篡 stworzy odpowiednie warunki poznania 鈍iata przez profesjonaln organizacj zaj耩.

Uczniowie obj璚i s zaj璚iami rewalidacyjnymi, na kt鏎ych rozwijana jest percepcja s逝chowa, wzrokowa, koordynacja wzrokowo- ruchowa oraz sprawno嗆 graficzna. Zaj璚ia wspieraj帷e umo磧iwiaj wielozmys這we poznawanie 鈍iata, stopniowanie trudno軼i oraz wi您anie zdobytych wiadomo軼i i umiej皻no軼i z praktyk. Podczas zaj耩 rehabilitacyjnych prowadzone s 獞iczenia usprawniaj帷e dysfunkcj ruchu w celu jak najlepszego funkcjonowania dziecka w otoczeniu. Rehabilitanci w swojej pracy wykorzystuj wiele metod tj.: metoda PNF, kinesiotaping, Integracja odruch闚 posturalnych i dynamicznych, elementy Integracji Sensorycznej, masa klasyczny, Ruch Rozwijaj帷y wg Weroniki Sherborne i wiele innych.Do zaj耩 wykorzystywany jest profesjonalny sprz皻 rehabilitacyjny, m.in.: UGUL, wa趾i, kliny, pi趾i, ta鄉y thera-band, przyrz康y do tworzenia r騜norakich tor闚 przeszk鏚, bie積ia, trampolina, platformy do 獞icze r闚nowa積ych, nauk chodu, rowery i inne.

Prowadzone s r闚nie zaj璚ia logopedyczne i neurologopedyczne umo磧iwiaj帷e porozumiewanie si. Bardzo wa積e jest nauczanie dzieci werbalizowania w豉snych my郵i, pr騥b i 篡cze, komunikowania w豉snych potrzeb, odczu i emocji, nauczanie ich umiej皻no軼i zadawania pyta i udzielania odpowiedzi. Terapia logopedyczna ma na celu doskonalenie wymowy i przezwyci篹enie trudno軼i artykulacyjnych. Logopeda w swojej pracy wykorzystuje m. in. metody; komunikacji alternatywnej PCS, masa logopedyczny z elementami E. Stecko oraz z elementami metody Castillo Moralesa. 鑿iczenia wspomagane s profesjonalnym programem komputerowym EduSensu. Pomoce logopedyczne wykorzystywane podczas zaj耩 dobrane s indywidualnie do ka盥ego dziecka.

Przy realizacji programu nauczania wykorzystywane s nast瘼uj帷e metody, techniki i formy pracy:

  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  • Metoda Ruchu Rozwijaj帷ego Weroniki Sherborne
  • Metoda Rudolfa Labana z elementami pedagogiki zabawy
  • Metoda Christophera Knilla
  • Terapia autyzmu
  • Metoda behawioralna (Stosowana Analiza Zachowania)
  • Stymulacja polisensoryczna Poranny Kr庵 wg p鏎 roku
  • Metoda Carla Orffa
  • Metoda alternatywnej komunikacji: PCS, j瞛yk obrazk闚 i piktogram闚
  • Elementy Integracji Sensorycznej
  • Wczesne wspomaganie rozwoju
  • Metoda Snoezelen (Sala Do鈍iadczania 安iata)
  • Choreoterapia
  • Arteterapia
  • Socjoterapia
  • Bajkoterapia
  • Terapia zaj璚iowa
  • Zabawy z chust animacyjn KLANZY
  • Drama
  • Muzykoterapia
  • Dogoterapia
  • Hipoterapia
  • Hydroterapia
  • Hortikuloterapia
  • Terapia wspieraj帷a z wykorzystaniem technologii komputerowej
  • Trening autogenny
  • 鑿iczenia relaksacyjne
  • Zaj璚ia teatralne
  • Zaj璚ia z gospodarstwa domowego
  • Zaj璚ia ogrodnicze
  • Zaj璚ia z higieny osobistej
  • Zaj璚ia sportowe

Metody te dzia豉j uspokajaj帷 co, a tak瞠 prowokuj do dzia豉, rozbudzaj zaciekawienie, zainteresowanie, wzmacniaj spontaniczn i swobodn aktyw.